Media-Innovatieweek 2021: wat hebben we onthouden?
(13-11-2021) Van 25 tot 29 oktober 2021 vond de Media-InnovatieWeek plaats. In die week konden de masterstudenten Communicatiewetenschappen zich laten inspireren door interessante en baanbrekende lezingen.
Van 25 tot 29 oktober 2021 vond de Media-InnovatieWeek plaats. In die week konden de masterstudenten Communicatiewetenschappen zich laten inspireren door interessante en baanbrekende lezingen.
Zo kwamen onder meer Jacotte Brokken (Digital Storyteller VRT), Julie Mahieu (Scenariste), Koen Freson (wtFock), Colin Deblonde (Dripl), Gilles Mahy (Too Good To Go), Louise Blondé (Connus), Mieke De Ketelaere (Director AI, imec) en vele anderen hun ervaring met media en technologie delen. Op donderdag konden de studenten kennismaken met alumni
Wat hebben onze masterstudenten vooral onthouden uit deze week?
“Tijdens de Media-InnovatieWeek heb ik kennis gemaakt met heel wat carrièremogelijkheden. Zo inspireerde de lezing van Jacotte Brokken mij dat het oké is om nog geen idee te hebben waar je met je carrière naartoe wilt, zolang je maar dingen doet die je graag doet.”
Febe Demeulenaere (studente Communicatiemanagement)
“Ik vond de Media-InnovatieWeek een toffe en leerrijke verademing in het semester. Het was vooral interessant om een blik te kunnen werpen op onze mogelijke carrièremogelijkheden. De lezingen van Julie Mahie en Inès Eshun en de getuigenissen van de alumni bleven mij het meeste bij.”
Emma Couchez (studente Film- en Televisiestudies)
“De diversiteit van de sprekers toont aan dat Communicatiewetenschappen een veelzijdige richting is. Het werkveld biedt zo’n breed spectrum dat ik ervan overtuigd ben dat iedereen wel iets zal vinden dat goed bij hem past. de sprekers werkten al in verschillende sectoren op korte tijd. Zo gaat je job nooit vervelen.”
Michiel Heps (student Journalistiek)
“De Media-Innovatieweek zet aan om bewust na te denken over de toekomst.”
Mattie Crombez (student Nieuwe Media en Maatschappij)
En de docenten en professoren? Hoe blikken zij terug?
“Data is van kapitaal belang om waardevolle content te creëren. Als communicatiespecialist moet je nagaan wat de impact van je communicatie op de samenleving is.”
Prof. Liselot Hudders
“Om je creatieve idee te vrijwaren, moet je flexibel zijn. Je idee pitchen zal dagelijkse realiteit zijn.”
Prof. Stijn Joye
“Durven is heel belangrijk! Durf spontaan solliciteren, durf freelancen, durf deelnemen aan de challenge van Samsung.”
Onderzoeker Bart Vanhaelewyn
“Durven is o zo belangrijk, de universiteit is daarvoor een veilige omgeving waar je je kan ontplooien.”
Prof. Lieven De Marez
De Media-Innovatieweek herbeleven? Check zeker deze foto's op Facebook en onze Reels op Instagram.